جبرهای منگر و توابع چند مکانی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - دانشکده ریاضی
  • نویسنده سمانه سلطانی
  • استاد راهنما سید محمد انوریه
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

پایان نامه حاضر شامل بر سه فصل است. در بخش اول از فصل اول به معرفی نمادها و همچنین مقدمات لازم برای فهم روابط به کاربرده شده در متن پرداخته شده است. در بخش دوم و سوم مختصری درباره توابع و عمل ها و همچنین سیستم های جبری توضیح داده شده است‎.‎‎ ‎ ‎ ‎ در بخش اول از فصل دو به تعاریف و مقدمات جبر منگر پرداخته شده است. در ابتدای این فصل جبر منگر به صورت مجرد معرفی شده است و در ادامه آن مثال ها و تعاریف مورد نیاز آورده شده است. در بخش دوم به معرفی جبرهای منگر ‎v‎-منظم پرداخته شده است. لازم به ذکر است که بسیاری از قضایای این فصل در مورد نیم گروه ها نیز صادق است زیرا در حقیقت این جبر منگر تعمیمی از نیم گروه ها است. در بخش سوم و چهارم نوع دیگری از جبرهای منگر را مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش سوم آن دسته از جبرهای منگری که معادلات زیر در آن برای هر ‎ a_1‎، $‎a_0‎$ ‎‏، ... ‏، a_n ‏، ‎b ‎ و یک ‎ i ‎ ثابت جواب یکتا دارد و در بخش چهارم آن دسته از جبرهای منگری که برای آن معادلات زیر برای هر ‎i‎ جواب منحصر به فرد دارد را بررسی می گیرد. x[a_1...a_n] = ‎b‎‎‎‎‎,‎ ‎‎ ‎ ‎a_0[a_1...a_{i-1}x_i a_{i+1}...a_n] = ‎b.‎‎‎‎ در فصل سوم و در بخش اول آن نمایش هایی از مجموعه های توابع ‎$ n $-‎مکانی را که تحت ابرمکان های مان‎‎ بسته اند و در بخش دوم مجموعه های توابع چند مکانی که با توجه به مان و ابرمکان منگر بسته اند توصیف می شود. در‎‎ فصل آخر و در چند بخش مفهوم ابرجبرهای منگر معرفی می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

متن کامل

مقایسه توابع فاصله اندازه‌گیری میزان شباهت در خطوط‌سیر مکانی

خط‌سیر مکانی(spatial trajectory) تغییرات مکانی یک شی در طی زمان را ثبت کرده و به صورت رشته‌ای از نقاط گسسته که دارای مولفه‌های مکانی- زمانی هستند، مدل می‌شود. امروزه افزایش روز افزون دستگاه‌های متحرک و تکنولوژی‌های موقعیت‌یابی منجر به حجم انبوه و بیشماری از اطلاعات مکانی- زمانی و در پی آن نیازمند کاربردها و تحلیل‌های زیادی شده است. یکی از تحلیل‌های مهم در خطوط‌سیر مکانی استخراج خطوط‌سیر مکان...

متن کامل

C*-جبرها و جبرهای کامیان-پسک تجزیه ناپذیر

فرض کنیم A یک گراف سطری- متناهی و K یک میدان است. در این مقاله، به مطالعه تجزیه‌پذیری جبر کامیان-پسک KP(A) و C*-جبر C*(A) متناظر با A می‌پردازیم. به ویژه، به کمک ویژگی‌های A و گروه‌وار G_A ، شرایط لازم و کافی برای این تجزیه‌پذیری ارایه می‌شود. علاوه بر این نشان می‌دهیم در شرایط خاص می‌توان جبر کامیان-پسک را به‌صورت حاصل‌جمع مستقیم متناهی از جبرهای کامیان-پسک تجزیه‌ناپذیر نوشت.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023